Eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marco - WaarBenJij.nu Eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marco - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Dubai

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

11 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Maandag na aankomst wilde ik een desert safari tocht regelen. De reisadviseur bij het hotel bleek dit goedkoper te kunnen regelen dan ik online gezien had en dan zou ik dezelfde dag nog om 4 uur opgehaald kunnen worden bij het hotel, ideaal! Toen ik ging slapen om wat bij te komen, belde hij me om half 4 al op in mijn hotelkamer met de boodschap dat hij beneden staat. Snel aankleden en die kant op en we haalden met een Toyota Land Cruiser een vader (Ismäel) en zijn zoon (Amir) op die beiden uit Iran kwamen. Toen ik hun zo samen zag miste ik het samenreizen even, maar het alleenreizen zorgt er aan de andere kant wel voor dat ik snel nieuwe mensen leer kennen. Na het ophalen scheurden naar een shop. Eddy, de chauffeur reed goed door, op zijn zachtst gezegd, en propte zijn dikke bak vlak voor de afrit nog tussen de andere auto’s. Bij de shop liet ik me nog een doek aansmeren, het kopen ging sneller dan ik doorhad. Vervolgens kwamen we aan bij de zandheuvels en gingen we in terreinauto’s zitten met kooiconstructies. Het dunebashen was echt vet. De auto schuift wat over het zand, maar is nog best goed beheersbaar. Na het dunebashen kwamen we aan bij een kamp tussen de zandheuvels. Hier konden we waterpijp roken, thee drinken en avondeten. Ik ging zelfs nog kameelrijden met Amir, de zoon die mee was met dunebashen. Dat was echt vet, de kameel leunde helemaal naar voren en vervolgens zat ik opeens 2 meter hoger. Na het eten was er nog een vuurspuwshow, dit was ook leuk om naar te kijken. Eddy had haast, dus we scheurden ‘s avonds in de donker weer door de duinen weer terug. Na het wisselen van auto’s racete Eddy met een noodgang terug naar het hotel, geen idee waarom hij zo’n haast had. Hij was verreweg de meest asociale rijder van de weg, flitste vaak met de koplampen en het leek soms alsof hij de auto’s voor zich wilde duwen. Ik heb er uiteindelijk niets van gezegd, dat leek me tactischer. Hij bleek 40 jaar oud te zijn en zocht eigenlijk nog een Europese vrouw. Misschien verklaarde zijn onverantwoordelijke gedrag waarom hij nog alleen was. Uiteindelijk wel een hele vette dag gehad.

  • 14 Februari 2016 - 20:48

    Marry:

    Leuk om te lezen dat jij de desert safari en met name het dunebashen ook zo gaaf vond!

  • 19 Februari 2016 - 21:36

    Ruud:

    Hoi Marco, we zijn erg benieuwd naar jouw laatste belevenissen.
    En foto's zijn we dol op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 7439

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Half jaar studeren in Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: