Cape Reinga: bus op het strand en sandboarding - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Cape Reinga: bus op het strand en sandboarding - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Cape Reinga: bus op het strand en sandboarding

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

17 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vandaag gingen we met de Kiwi Experience bus vanuit Paihia naar Cape Reinga, de noordelijke punt van Nieuw-Zeeland. We moesten al om kwart over 7 in de ochtend vertrekken vanaf de Pipi Patch, dus de wekker stond al om half 7. We vertrokken eerst naar Kauri bomen, dit zijn eeuwenoude bomen die veel betekenen voor de Maori mensen, de mensen die al in Nieuw-Zeeland woonden voordat de Europeanen er kwamen. Helaas regende het vrij hard toen we daar aankwamen, dus Saskia en ik bleven maar binnen. Vervolgens reden we verder met de bus en kwamen we bij 90 Mile Beach aan, het strand aan de westkust in het noorden van Nieuw-Zeeland. De buschauffeur reed het strand op en hier raceten we met 80 km/uur overheen! Het was heel vet om zo tussen de duinen en het water over het natte zand te rijden, hier had de bus meer grip dan op het droge zand. De bus reed daarna het strand af en door een soort sloot naar 20 meter hoge zandduinen, hier zouden we met bodyboards vanaf glijden! We kregen instructies: met ellebogen op het board en sturen/remmen met de tenen. Dit was erg vet om te doen! Door de zonnebrand bleef al het zand wel plakken en zag ik eruit als een soort zandman :p. Vervolgens reden we verder en leerde Willy de chauffeur ons een Maori liedje met de aparte Maori klinkers en de verschillende cijfers in het Maori. Aangekomen bij Cape Reinga was er een prachtig uitzicht over de heuvels en de zee. Dit is denk ik wel de nieuwe mooiste plek die ik ooit gezien heb…. We haalden we nog wat lekkere verse fish ’n chips bij een vistent onderweg en gingen daarna weer terug naar de Pipi Patch in Paihia om ’s avonds nog even te skypen met Maaike, een hele mooie dag gehad!