Sightseeing in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marco - WaarBenJij.nu Sightseeing in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marco - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Dubai

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Voor de tweede dag had ik een bezoek aan de Burj Khalifa, de hoogste wolkenkrabber ter wereld, en citysightseeing met een bustour gepland. Het was een vrijdag en dat is een islamitische rustdag. Ik had niet verwacht hier last van te hebben, maar ’s ochtends bij vertrek naar de Burj Khalifa bleek de metro pas later in de ochtend te rijden. Snel een taxi gepakt die me met hoge snelheid over het brede, nieuwe asfalt naar de Burj Khalifa in downtown Dubai bracht. Via de Dubai mall kon ik naar de Burj Khalifa. Daar werd ik met een lift naar verdieping 124 gebracht waar een observatieterras was. Hier had ik van bovenaf uitzicht op de vele wolkenkrabbers die Dubai heeft. Een vrouw vroeg nog of ik wat foto’s van haar met het uitzicht wilde maken en ze wilde er ook wel een paar van mij maken. De Roemeense vrouw bleek Voica te heten en maakte in Dubai een tussenstop om vanuit Bremen in Australië een college te geven over natuurkunde. We praatten wat en daarna stapte ik op de citysightseeingbus. Hij ging eerst langs het Union House, waar de Arabische emiraten in 1971 de Verenigde Arabische Emiraten opgericht hebben. Bij het Jumeirah strand stapte ik uit om kort van de zon te genieten en de Burj Al Arab te zien, het duurste hotel ter wereld. Een nachtje daar kost €12.500 en blijkbaar heeft de F1-coureur David Coulthard gedrift op het helipad. Daarna stapte ik weer op de bus om naar het kunstmatige Jumeirah Palm eiland te gaan waar vele resorts zijn gevestigd. Ook was er een groot aquarium en hadden ze zelfs een goudautomaat, heel gek. Na wat rondkijken daar nam ik een andere buslijn naar Dubai Marina, een wijk van wolkenkrabbers met appartementen rondom een zeilhaven en op 5 minuten van het strand, het wordt hier echt allemaal uit de grond gestampt. Vervolgens pakte ik de bus weer terug naar de Dubai mall om de Dubai mall fountains te bekijken, maar deze waren niet zo bijzonder als ik had verwacht. Het was leuk om zoveel van Dubai te zien in één dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7459

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Half jaar studeren in Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: