Auckland: Wiaheke en Devonport - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Auckland: Wiaheke en Devonport - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Auckland: Wiaheke en Devonport

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag ging ik met de ferry naar Waiheke, een eiland op een half uur varen met de ferry vanuit Auckland. Onderweg naar Waiheke zagen de heuvelachtige eilanden met gras om ons heen er prachtig uit. Op het eiland kocht ik een buskaart voor het hele eiland en ging ik naar Palm Beach, één van de mooiste stranden waar ik ooit ben geweest, met krekels die tsjirpten en het geluid van de golven op de achtergrond. Nadat ik even heb genoten van het uitzicht pakte ik de bus samen met een Filippijns stel die Waiheke bezochten na een half jaar studeren. We liepen nog langs de geprijsde wijngaarden, maar met het vele lopen leek het me niet handig om wat wijn te proeven omdat het me uit zou drogen. Vervolgens ging ik alleen door naar Onetangi beach, een lang strand waar ik met een wandelpad omhoog ging op een heuvel. Een eindje verderop was een ‘walking trail’, een wandelpad door de natuur. Dit was echt prachtig om door te lopen, vanuit de wijk kwam ik ineens in een soort jungle waar een pad door liep. Toen ik weer bij de weg uitkwam heb ik de bus gepakt naar Oneroa om vanaf hier ook weer een walking trail door de jungle te nemen naar de ferry, ook dit was erg mooi om te zien. Ik ging met de ferry naar Devonport, de oude Victoriaanse rijke wijk van Auckland. Hier ging ik nog de heuvel op om over Auckland uit te kijken. Het uitzicht was prachtig! Daarna ging ik kort langs het Navy museum, wat inmiddels helaas gesloten was, want het was al half 6. Vervolgens met de ferry terug naar Auckland. ’s Avonds de rest van de pasta opgemaakt met Sophia en geskyped met Maaike. Toen op tijd slapen om de volgende dag vroeg met de bus naar Paihia te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 7461

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Half jaar studeren in Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: