Kauri tree tour - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Kauri tree tour - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Kauri tree tour

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

18 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

De boottour naar de Bay of Islands in Paihia die ik voor vandaag gepland had was helaas afgezegd vanwege wervelwinden, gelukkig kon ik mijn geld nog terug krijgen. Ik zou hem nog voor morgen kunnen plannen, maar het was wel een vrij dure trip, dus ik wilde liever minder geld uitgeven. Saskia had het idee om naar de Kauri bomen te gaan die we gister niet gezien hadden. We ging met vier anderen: de Duitsers Yann en Nico en een Deens stel. Het busje wat ons op zou halen had een botsing gehad en we werden pas een half uur later opgehaald door een gehuurde busje. We hoopten maar dat dit niet door onze chauffeur, een Maori vrouw, kwam. Ze vertelde verhalen over hoe de verschillende Maori goden waren ontstaan, dit klonk heel menselijk net zoals bij Griekse goden. In Paihia werd regen verwacht, maar bij strand waar we onderweg stopten was er volle zon, heerlijk! Helaas had ik me niet ingesmeerd, dus later bleek ik helemaal verbrand te zijn in slechts anderhalf uur. Dit bleef nog twee dagen rood, maar met wat lotion viel het tintelen wel mee en hield ik er een bruin kleurtje aan over. Na wat verder rijden kwamen we aan bij de Kauri bomen en werden we begeleid naar Tane Mahuta, de oudste Kauri boom en ook ‘lord of the forest’, een van de Maori goden. Het was veruit de grootste boom die ik ooit gezien had met een breedte van 4 meter. Daarna gingen we met het busje naar nog wat andere Kauri bomen, waaronder de Te Matua Ngahere, ‘father of the forest’, en The Four Sisters, vier bomen naast elkaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 7458

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Half jaar studeren in Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: