Te Papa museum en sunrise walk op Mt Victoria - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Te Papa museum en sunrise walk op Mt Victoria - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Te Papa museum en sunrise walk op Mt Victoria

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zaterdagochtend had ik weer met dezelfde groep als vrijdag afgesproken en gingen we naar hetzelfde Te Papa museum, hier kun je denk ik wel twee volle dagen rondlopen. We bekeken een gigantische octopus in een tank die blijkbaar door vissers gevangen was. Naast wat andere tentoonstellingen was er nog een kleine bioscoop waar je in 20 minuten met foto's en hele korte filmpjes door de geschiedenis van Nieuw-Zeeland flitste, erg efficiënt ;). 's avonds was er nog een Night Market tour door Cuba street waar we nog heen gingen. Helaas bleken dit alleen wat eettentjes te zijn en ik wilde mijn geld wat sparen voor leukere dingen.

(28 februari)
Zondagvroeg om 5:50 zouden we met een groep van Stafford vertrekken naar Mount Victoria om daar de zonsopgang te zien. Het was erg vroeg, maar het viel nog te doen. Toen we de heuvel beklommen hadden was het uitzicht inderdaad erg mooi, je kon aan de ene kant het centrum van Wellington en de haven zien en aan de andere kant het vliegveld. Een aantal studenten die we niet kenden kwam met de taxi aan bij het uitzichtpunt en liep wat te hard te schreeuwen. Hiervoor was het voor mij iets te vroeg, maar gelukkig pakten ze na de zonsopgang direct de taxi weer terug. Na wat foto's gingen we naar de zondagmarkt van Wellington waar we gratis koffie kregen van Stafford. De groente en fruit hier is erg goedkoop vergeleken met de supermarktprijzen, dus ik heb na wat vergelijken wat ingeslagen voor het eten. Daarna lekker eten met Gunn en Emily uit m'n flat.