Tweede oriëntatiedag en citytour - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Tweede oriëntatiedag en citytour - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Tweede oriëntatiedag en citytour

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

24 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Tijdens de tweede oriëntatiedag hadden we een ontbijt voor exchange studenten, dit was wel leuk om wat andere studenten te leren kennen. Hier ontmoette ik Ben, een Duitse student die ook Finance doet en Eva, een Duitse architectuurstudent uit mijn flat. Daarna hadden we nog colleges over wat verschillen in cultuur en taal. De kiwi's schijnen wat gesloten maar relaxed te zijn, het Nieuw-Zeelands accent spreekt 'ten' uit als 'tin' en er zijn wat verschillen in woorden: 'tramping' is hiken, 'jandals' zijn slippers en 'sweet as' is geen probleem of oké. Tijdens de informatiesessie over de IT bleek dat ze hier ook gewoon Blackboard en hetzelfde printsysteem als de RUG gebruiken, dus er is gelukkig ook nog wat gelijk aan de RUG. Daarna gingen we op citytour door Wellington om wat meer over de stad te weten. We liepen door de belangrijkste straten: Lambton Quay met de hoge gebouwen, Courtney Place met bars en restaurants en Cuba Street met de creatieve winkels van Wellington. Ook liepen we langs het parlement wat op 2 minuten lopen is vanaf Stafford. Na deze tocht was ik nogal moe, maar 's avonds ben ik nog met Gunn met de bus naar de Pak'n Save geweest, een supermarkt die lijkt op de Makro waar het eten goedkoper is dan de andere supermarkten. De boodschappen zijn hier een stuk duurder, vooral zuivel en bier is helaas erg duur. Hier hebben we mijn reiskoffer voor $170 (€100) aan boodschappen gevuld ;) en gingen we 's avonds gezellig samen eten.