Reisverslagen schrijven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu Reisverslagen schrijven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marco - WaarBenJij.nu

Reisverslagen schrijven

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

20 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag ging ik de reisverslagen schrijven wat ik al een paar dagen uitgesteld had. Nog twee nachtjes en dan ga ik naar Wellington. ’s Ochtends was ik wat down, ik miste de mensen thuis wel om alles wat ik heb meegemaakt te delen. Dit werd nog wat versterkt doordat ik van tevoren geen ontbijt had gehaald. Ook was ik blij dat mensen vroegen hoe het in Auckland was. Na het ontbijt ging ik naar de Mad Travel shop om mijn reisverhalen te schrijven, daar hebben ze gratis wifi voor de mensen van Nomads Auckland. Ze hebben er eigenlijk maar één uur wifi, maar door met een programmaatje het MAC-adres van mijn laptop te veranderen kon ik het gelukkig telkens vernieuwen. Het schrijven van de reisverhalen was wel fijn, ook om mijn hoofd wat leeg te maken. Toen Saskia terug kwam gingen we naar het Choice Backpackers’ hostel, zij moest ook nog een nacht in Auckland blijven. Het was een wat oud hostel en bij binnenkomst in de oude kamer leek er iemand uit Georgië in de kamer te wonen. Hij moest eerst zijn spullen van mijn bed halen, dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Daarnaast was er iemand uit Saudi Arabië, beide konden niet echt goed Engels. We vertrouwden het niet helemaal, dus gaven we onze belangrijke spullen maar af bij de receptie. Ik maakte met beide mannen nog even kennis om wat meer over hun te weten voordat ik met ze in één kamer sliep.

(21 februari) Toen ik wakker werd had ik gelukkig al mijn spullen nog. Saskia vertrok net uit het hostel. Mijn waardevolle spullen had ik bij de receptie gelaten, dus ik had niet veel kwijt kunnen raken. Ik had de vorige dag ‘cream cheese’ gehaald in de hoop dat dit kwark was, maar dit bleek helaas smeerkaas te zijn, niet erg lekker om zo los op te eten als ontbijt. Daarna ben ik maar in de hal beneden gaan zitten en heb ik de hele dag de reisverhalen geschreven en wat voorbereid voor de reis naar Wellington. ’s Avonds ben ik nog naar Ponsonby gegaan, een hippe wijk in Auckland met restaurants en winkels. Ook als voetganger is het linksrijden in Nieuw-Zeeland wennen, want je moet bij het oversteken ook de andere kant op kijken. ’s Avonds maar vroeg gaan slapen voor het vertrek naar Wellington.

  • 25 Februari 2016 - 15:16

    Hilde:

    Hi Marco,
    Ik heb zojuist de link van je moeder gekregen. Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    En inderdaad is het soms niet helemaal top in de hostels. Volhouden en goed op je spullen passen.

    Als je straks op je plek bent in Wellington is het gevoel van eenzaamheid misschien minder groot en kun je contacten opbouwen die langer duren. Tot nu toe is alles veel vluchtiger in de contacten.

    Ik blijf je volgen, veel plezier gewenst!

    Groet Hilde

  • 27 Februari 2016 - 13:41

    Wouter:

    Hoi Marco,
    Leuk om al je verhalen te lezen; hoop dat je een mooie tijd hebt (ondanks het zuivelgebrek)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7462

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Half jaar studeren in Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: